- społeczna szkoła podstawowa
- Szkoła Społeczna
- Świdnica, ul. Mickiewicza 1-3
- tel. 74 852 43 75
- e-mail: sekretariat@szkolaspoleczna.pl sspisg@poczta.onet.pl
Regulamin Rekrutacji do Społecznej Szkoły Podstawowej w Świdnicy (plik do pobrania)
Regulamin Rekrutacji do
Społecznej Szkoły Podstawowej
w Świdnicy
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 oraz z 2016 r. poz. 35, 64, 195, 668 i 1010).
I. Informacje ogólne:
1. Organem prowadzącym Społeczną Szkołę w Świdnicy jest Fundacja „Naszej Szkole”.
2. Szkoła nie podlega rejonizacji w rozumieniu ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty.
3. Rekrutacja do Szkoły odbywa się wyłącznie na podstawie niniejszego Regulaminu.
II. Zapisy do Szkoły.
1. Warunkiem uwzględnienia dziecka w procesie rekrutacyjnym do klasy pierwszej jest złożenie podania o przyjęcie dziecka w terminie wyznaczonym przez Dyrektora Szkoły.
2. Rekrutacja do pozostałych klas odbywa się przez cały rok szkolny, pod warunkiem dysponowania przez szkołę wolnymi miejscami w danej klasie.
III. Wymagane dokumenty:
1. Podanie o przyjęcie dziecka do szkoły
2. Arkusz Informacji o Gotowości Szkolnej Dziecka do Podjęcia Nauki w Szkole Podstawowej wydany przez przedszkole, do którego uczęszczał kandydat (dot. klasy I).
3.Oryginał świadectwa z poprzedniej klasy (dot. klas II-VIII).
4. Dokumenty potwierdzające osiągnięcia ucznia (dyplomy/zaświadczenia o uczestnictwie w konkursach, zawodach, itp.) (dot. klas II-VIII).
IV. Kryteria przyjęcia do szkoły do klasy I
1. O przyjęciu ucznia do szkoły decyduje kolejno:
a) terminowe złożenie wymaganych dokumentów w terminach określonych przez Dyrekcję Szkoły,
b) opinia komisji rekrutacyjnej w sprawie przyjęcia kandydata,
2. Dodatkowe kryteria, mające wpływ na przyjęcie do Szkoły:
a) Uczęszczanie dziecka do „Akademii Przedszkolaka” prowadzonej przez Fundację „Naszej Szkole”.
b) Terminowość wywiązywania się z warunków umowy zawartej z Fundacją „Naszej Szkole” przez rodziców dzieci uczęszczających do Akademii Przedszkolaka.
c) Dzieci mające rodzeństwo uczęszczające do Społecznej Szkoły Podstawowej.
V. Komisja rekrutacyjna
1.Komisja Rekrutacyjna składa się z następujących członków:
a) wicedyrektora szkoły – pełniącego funkcję Przewodniczącego Komisji,
b) dwóch członków – nauczycieli Społecznej Szkoły Podstawowej,
c) pedagoga szkolnego.
2. Komisję powołuje Dyrektor Szkoły.
3. Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy:
a) zapoznanie się z dokumentacją kandydata,
b) zaopiniowanie kandydatury ucznia.
4. Komisja Rekrutacyjna może zaprosić rodziców/opiekunów prawnych dziecka na rozmowę w sprawie przyjęcia do szkoły.
VI. Decyzja o przyjęciu dziecka do klasy I
Decyzję o przyjęciu dziecka do Szkoły do klasy I podejmuje Dyrektor Szkoły na wniosek Komisji Rekrutacyjnej, biorąc pod uwagę kryteria opisane pkt V.
VII. Rekrutacja uzupełniająca do klas II-VIII
Decyzję o przyjęciu dziecka do klasy wyższej niż I podejmuje Dyrektor po zasięgnięciu opinii Komisji Rekrutacyjnej po rozmowie z uczniem i jego rodzicami (opiekunami prawnymi), biorąc pod uwagę oceny na świadectwie ucznia z ostatniej klasy, ocenę z zachowania oraz oceny cząstkowe jeśli przyjęcie następuje w trakcie roku szkolnego.
VIII. Obowiązki rodziców (opiekunów prawnych)
1. Rodzice (opiekunowie) są zobowiązani do podpisania umowy o kształceniu oraz wpłaty wpisowego i inwestycyjnego w podanym terminie.
2. W przypadku niepodpisania umowy bądź nieuiszczenia w terminie kwoty wpisowego i inwestycyjnego, uczeń jest skreślony z listy przyjętych, a w to miejsce zostaje wpisane dziecko z listy rezerwowej.
IX. Postanowienia końcowe
1. Terminarz rekrutacji do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej zamieszczany jest na stronie internetowej Społecznej Szkoły Podstawowej do 9 grudnia roku poprzedzającego rekrutację
2. Dzieci, które nie zostały przyjęte ze względu na brak miejsc, zostają wpisane na listę rezerwową w kolejności zgodnej ze zgłoszeniem dziecka na listę rekrutacyjną.
3. Ilość miejsc w klasie pierwszej jest ustalana w każdym roku szkolnym przez Dyrektora szkoły w porozumieniu z Zarządem Fundacji „Naszej Szkole”.
4. Postępowanie odwoławcze:
Rodzice (opiekunowie prawni) mają prawo, w ciągu 7 dni od ogłoszenia listy przyjętych do szkoły, złożyć do Zarządu Fundacji „Naszej Szkole” odwołanie od decyzji Dyrektora Szkoły.
5. Po ponownym rozpatrzeniu sprawy Zarząd ogłasza swoją ostateczną decyzję.