- społeczna szkoła podstawowa
- Szkoła Społeczna
- Świdnica, ul. Adama Mickiewicza 1-3
- tel. 74 852 43 75
- e-mail: sekretariat@szkolaspoleczna.pl
Dom- das Zuhause- Home słowo posiadające dużo znaczeń dosłownych i przenośnych. Dom - budynek przeznaczony do celów mieszkalnych, dom jako rodzinna atmosfera gdzie czujemy się bezpieczni otoczeni ciepłem rodzinnym, dom to miejsce w którym dorastamy , odpoczywamy po ciężkim dniu w pracy , to nasze miejsce na ziemi , ludzie z którymi czujemy się dobrze. Dom jest to ważny element w życiu człowieka niezależnie od wieku czy pochodzenia . Motyw domu postrzeganego w różnych aspektach był tematem przewodnim tegorocznych warsztatów teatralno- artystycznych w których uczestniczyli uczniowie klasy I i II Społecznego Gimnazjum oraz uczniowie Nelson Mandela International Schule z Berlina. W dniach 1- 5 kwietnia uczniowie wraz z opiekunami p. Katarzyną Bajcar i p. Sylwią Lubieniecką przebywali w pałacu w Morawie koło Strzegomia, gdzie wraz z rówieśnikami z Berlina uczestniczyli w warsztatach teatralnych, fotograficznych i plastycznych. Spotkanie było świetną okazją do szlifowania umiejętności językowych, wymiany doświadczeń i co za tym idzie poszerzeniu horyzontów młodych ludzi. Widząc harmonię i swobodę z jaką młodzież ze sobą współpracowała i porozumiewała się, odnosiło się wrażenie , że ci młodzi ludzie znają się od lat. Uczniowie pracowali w kilku polsko-niemieckich grupach. Podczas gdy jedna grupa uczestniczyła w warsztacie teatralnym, druga uczestniczyła w warsztacie fotograficznym a trzecia w plastycznym. Kulminacyjnym punktemspotkania była prezentacja wspólnie stworzonych scenek teatralnych, wystawa prac plastycznych i fotograficznych.
Ważnym punktem programu był wieczór przy kominku ze świadkiem czasu, Melittą Sallai, która opowiadała o swoim dzieciństwie spędzonym w Morawie i o czasach zarówno poprzedzających II wojnę światową jak również o wojnie i wyprowadzce z Morawy w styczniu 1945 roku.
Spotkanie zorganizowano dzięki wsparciu finansowemu Polsko – Niemieckiej Współpracy Młodzieży.